PERSBERICHT: Europareis door Nederland - Reisverslag uit Eemnes, Nederland van Leon Simons - WaarBenJij.nu PERSBERICHT: Europareis door Nederland - Reisverslag uit Eemnes, Nederland van Leon Simons - WaarBenJij.nu

PERSBERICHT: Europareis door Nederland

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Leon

12 Augustus 2011 | Nederland, Eemnes

Van 13 t/m 27 augustus zullen 12 teams door Nederland reizen voor ‘European Travel Champion’, een wedstrijd met als doel de betekenis van de Europese Unie in Nederland promoten.
In twee weken tijd worden in alle provincies verschillende Europese projecten bezocht. Op een creatieve en vernieuwende manier zullen de teams zich verplaatsen door Nederland. Wie zich hier het meeste voor inzet, kan als team 5000 euro winnen!

Celine Roodhart en Leon Simons uit Eemnes zijn één van deze teams. Bij de beoordeling is duurzaamheid een belangrijk aspect. Daarom hebbben zij ervoor gekozen, om zich te focussen op wat de EU er aan doet om er voor te zorgen dat Nederland niet onder water komt te staan. Nederland is namelijk een belangrijk land voor de EU, met de grootste Europese handelshaven in Rotterdam, het internationale gerechtshof in Den Haag, de hoge voedsel productie en export, de technische ontwikkelingen die we leveren, onze rol in de gaswereld enz.. Wanneer Nederland onder water loopt, komt de duurzaamheid van de Europese Unie in het geding.

Daarom zullen Celine en Leon gedurende twee weken Europese projecten bezoeken die een bijdrage leveren aan het mooier, beter en weerbaarder maken van ons land. De naam van het team is ‘De Wereldverbeteraars’. Verbeter de wereld, begin bij jezelf, of in dit geval; in eigen land.
Ze gaan in Zeeland en Zuid-Holland duinprojecten van Natuurmonumenten bezoeken die gesponsord worden door de EU. In Noordwijk brengen ze een bezoek aan ESTEC, het onderzoekscentrum van het Europese Ruimte Agentschap (ESA) om er achter te komen wat de rol van Nederland en Europa in de ruimte is. Verder gaan ze in Noord-Holland ontdekken hoe Europa ons help droge voeten te houden bij perioden van hevige regenval.

Er staat nog veel meer op de planning. De verslaglegging hiervan zal de komende weken te volgen zijn via Twitter: www.twitter.com/@sunnysimons en blogs zullen verschijnen op www.dewereldverbeteraars.waarbenjij.nu

• 12 Augustus 2011 - 09:20

Flop:

Maak er een fijne reis van Leon! Zien we je nog voorbij komen in het levendige Wageningen?

• 12 Augustus 2011 - 09:47

Leon Simons:

Bedankt broeder! Wie weet waar we terecht komen! We houden contact als we in de buurt zijn.

• 12 Augustus 2011 - 13:22

Leon Simons:

kleine toelichting: We moesten een specifiek project uitkiezen. We hebben gekozen voor: 'Het realiseren van Natura-2000 doelstellingen in 3 duingebieden.' Deze gebieden; Voornes Duin, Zuid-kennemerland en Goeree & Kwade hoek zijn in beheer bij Natuurmonumenten. Onder andere dit project gaan we dus promoten de komende twee weken.

• 13 Augustus 2011 - 18:30

Niek:

kei gaaf! ik zeg; veel plezier!

• 14 Augustus 2011 - 10:05

Laura:

Succes jullie beiden en veel plezier!

• 14 Augustus 2011 - 11:04

Opa:

waar en hoe en wanneer.en.....we volgen jullie en zijn benieuwd

groeten van oma