Limburgse bouwsels ouder dan Egyptische piramides - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leon Simons - WaarBenJij.nu Limburgse bouwsels ouder dan Egyptische piramides - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leon Simons - WaarBenJij.nu

Limburgse bouwsels ouder dan Egyptische piramides

Door: Leon en Celine

Blijf op de hoogte en volg Leon

23 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Komt dat zien!

Ongeveer 5300 jaar geleden was een Limburger in een put, 8 meter onder de grond een vuursteen aan het loshakken. De economische wet van vraag en aanbod had er namelijk voor gezorgd, dat er onvoldoende stenen voor het oprapen lagen boven de grond. In de Limburgse rotsen zijn vele putten gehakt door dergelijke oer-Limbo’s op zoek naar de steen-harde vuurstenen.
De EU vind dergelijk bewijs van prehistorisch menselijk vakwerk op haar continent erg waardevol. Dergelijke zaken moeten behouden worden en hier wordt geld voor beschikbaar gesteld; punten voor ons.

We vonden het mooi om de geschiedenis tot leven te zien komen. Na eerder in het Eemland (Utrecht) de eeuwen oude dijken gezien te hebben, was dit een sprong van Millennia terug in de tijd. We zijn de EU dankbaar voor deze investeringen in ons land. Langzaam maar zeker krijgen we het beeld dat Europa ons meer oplevert dan dat het ons aan belastingcenten kost.

Of zo zou het in ieder geval moeten zijn. In de afgelopen weken hebben we kunnen zien hoeveel moois Nederland te bieden heeft. Hier waren we echter redelijk alleen in. De Nederlandse treinen en snelwegen waren zo goed als leeg. Het merendeel van de kentekenplaten zijn Duits. Waarom gaat de Nederlander niet meer in eigen land op vakantie? En als wij Hollanders zelf ons eigen land niet meer leren kennen, hoe kunnen we het dan aan buitenlandse toeristen verkopen? Uit heel Europa zou men massaal onze staatskas komen spekken, als ze maar wisten wat er aan cultuur te snuiven viel.

We zitten met een marketingprobleem. Misschien heeft de EU nog een potje om ons hiermee te helpen? O wacht, daar hebben ze JOHO de reiswedstrijd voor laten organiseren. En daarvoor reizen wij Nederland door; om men hier wat bewuster van te maken.

Goed bezig Europa! (Tegen het heersende beeld in)

De Wereldverbeteraars

Ps: De organisatie wil graag horen wat voor invloed wij hebben op jullie beeld van Europa. Dus schroom niet om hier jullie reacties hier achter te laten. Zowel positieve als negatieve EU feedback wordt zeer op prijs gesteld. Dank u!

• 24 Augustus 2011 - 12:18

Pap:

Leuk, en we volgen direct jullie advies op, we gaan vanmiddag even wat eeuwenoude cultuur snuiven, we gaan naar Blaricum om daar touwtrekwedstrijden te aanschouwen en mogelijk zelfs enkele drankjes te proeven !!
    Groetjes XXX

• 26 Augustus 2011 - 20:08

Aatf:

heel leuk dat Europa zoveel belang schept bij het in stand houden van "haar " cultureel erfgoed( inclusief de naam europa ), maar waarom heeft ze een tiental jongeren nodig om haar goede doelen onder de aandacht/ontdekt te krijgen. Wat staat er verder nog in de begroting van onze majesteit de EU, als dit al openbaar is waar kunnen haar burgers dit dan vinden?
    Voor mij is Europa een groot, log, onoverzichtelijk orgaan dat vooral graag haar zin doordrukt.